Dialah Permata Yang Kucari

Ya Allah aku sangat bersyukur telah di temukan dengan seorang wanita sholehah yang bagiku begitu istimewa.Aku sering membuat puisi,cerpen buat dia agar diantara kita terjalin suatu kisah cinta.Akan menjadi bukti betapa indahnya seorang wanita umpama bidadari,dan dihati lelaki insan yang bernama kekasih.

Aku suka gelak tawanya,aku suka dia memanggil dengan sebutan AYAH,aku suka akan penampilannya yang sopan santun,aku suka suaranya yang sering berdoa dan membaca al-Quran,aku suka terhadap dirinya kerana tingkah lakumu yang membuat diriku tertarik akan dirimu,aku juga suka akan dirinya ketika sholat dan ketika aku melihat wajahmu yang suci lagi bersih dan aku juga suka akan rahasia hatimu.

Aku ciptakan sebuah bingkisan doa buat dia yang begitu istimewa bagiku..

=”Sebuah Bingkisan Doa”=

Ya Allah…..
Seadainya telah engkau catatkan..
dia miliku, tercipta buatku…
satukanlah hatinya dengan hatiku..
titipkanlah kebahagian antara kami…
agar kemesraan itu abadi..
dan Ya Allah.. Ya Tuhanku..
yang Maha Mengasihi..
Seiringkanlah kami melayari hidup ini..
ketepian yang sejahtera dan abadi…

Tetapi Ya Allah..
seandainya telah engkau takdirkan..
dia bukan miliku..
bawalah ia jauh dari pandanganku..
luputkanlah ia dari ingatanku..
dan peliharalah aku dari kekecewaan..

Serta Ya Allah..
Ya Tuhanku…
yang Maha Mengerti…
berikanlah aku kekuatan..
melontar beyangannnya jauh ke dada langit..
hilang bersamam senja nan merah..
agarku bisa bahagia…
walaupun tanpa bersama denganya..

Dan Ya Allah yang tercinta..
Gantikanlah yang telah hilang..
tumbuhkanlah kembali yang telah patah..
walaupun tidak sama dengam dirinya…

Ya Allah ya Tuhanku…
pasrahkanlah aku dengan takdirmu..
sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan..
adalah yang terbaik untukku..
kerana engkau Maha Mengetahui..
segala yang terbaik buat hamba Mu ini…

Ya Allah..
cukuplah engkau saja
yang menjadi pemeliharaku..
di dunia dan di akhirat..
dengarlah rintihan dari hamba Mu yang daif ini..
jangan engkau biarkan aku sendirian…
di dunia ini mahupun di akhirat..
menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran..
maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang
beriman…
supaya aku dan dia sama-sama dapat membina
kesejahteraan hidup..
ke jalan yang engkau redhai..
dan kurniakanlah padaku keturunan yang sholeh…

Amin… Ya Rabbal A’lamin…^_^

Tapi aku tidak mengharap apa2 dari insan tersebut…jika benar ada pertemuan itu adalah ia,jika tiada mungkin ada insan lain yang akan muncul.segala-galanya aku berserah padamu Ya Rabbi…

15 Comments

  1. May 20, 2010 at 3:21 pm

    Keren Puisi Tentang Islam !! Tingkatkan …

    • zenvic said,

      May 21, 2010 at 7:42 am

      hanya curahan hati mas🙂

  2. RifWEb said,

    May 21, 2010 at 7:59 am

    Nice Infonya Sob dan blog yang bagus,,,,Silaturohim plus koment di blog ini. ditunggu juga koment baliknya ya SOb,.

    Terimakasih

  3. Robby said,

    May 21, 2010 at 8:03 am

    Doa yang mantep kak zen….. doanya sangat menyentuh… semangat terus posting…

  4. erica az said,

    May 21, 2010 at 8:12 am

    salut dengan isi hatimu nak,,,, ibu masih disini,,,:D

    Lagi jatuh cinta nih zen? salam kenal yah?

    • zenvic said,

      May 21, 2010 at 8:23 am

      makasih ibu😀

      jatuh cinta karna Allah😛

  5. the sunrise said,

    May 21, 2010 at 12:05 pm

    Great puisi sob . .
    kembangkan . .

  6. nanindaaaa said,

    May 21, 2010 at 4:05 pm

    aamiiinnn

  7. say2luph said,

    May 22, 2010 at 1:24 pm

    cintailah seseorang yang mencintai Allah,,🙂

    • kak zen said,

      May 22, 2010 at 2:18 pm

      yup..itu yang di cari setiap orang mbk…
      “Cinta karena Allah”

  8. rijal said,

    July 1, 2010 at 4:00 pm

    wow..
    kreeeen bgd..

  9. Dani said,

    April 21, 2011 at 3:19 pm

    wah isinya bagus2,boleh saya copy ke facebook ya?hahahahahaha…bagus bgt isinya…hehehehe

  10. September 15, 2013 at 4:16 am

    amin


Leave a Reply

